Η Μαθησιακή Αποκατάσταση απευθύνεται σε παιδιά σχολικής ηλικίας που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στη διαδικασία της μάθησης — είτε εγγενείς είτε εξωγενείς.
Αφορά παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες ή Διαταραχές, καθώς και παιδιά που έχουν λάβει διάγνωση Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών (π.χ. Δυσλεξία).

Τι είναι οι Μαθησιακές Δυσκολίες

Οι Μαθησιακές Δυσκολίες είναι δυσλειτουργίες που μπορεί να επηρεάσουν την ανάγνωση, τη γραφή, την προφορική έκφραση, καθώς και άλλες γνωστικές και μαθησιακές δεξιότητες.
Συχνά συνοδεύονται από:

  • Συναισθηματικές δυσκολίες
  • Δυσκολίες προσαρμογής
  • Προβλήματα συμπεριφοράς

Ο ρόλος του Ειδικού Παιδαγωγού

Ο Ειδικός Παιδαγωγός λαμβάνει υπόψη όλα τα δεδομένα της διάγνωσης και, μέσα από διαγνωστικά και αξιολογητικά εργαλεία, εκτιμά το μαθησιακό προφίλ του παιδιού. Με βάση αυτή την αξιολόγηση, σχεδιάζει ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα παρέμβασης, προσαρμοσμένο στις ιδιαίτερες ανάγκες και δυνατότητες κάθε μαθητή, με στόχο:

  • Την ανάδειξη των ικανοτήτων του παιδιού
  • Τη βελτίωση των ελλειμμάτων
  • Την καλύτερη προσαρμογή του στις απαιτήσεις του σχολικού περιβάλλοντος

Στόχοι της Μαθησιακής Αποκατάστασης

Ανάλογα με τις δυσκολίες του παιδιού, οι στόχοι της μαθησιακής αποκατάστασης μπορεί να αφορούν:

 Ανάγνωση

  • Αναγνώριση γραμμάτων, συλλαβών και λέξεων
  • Κατανόηση κειμένου και εντοπισμός βασικών πληροφοριών

Γραπτός λόγος

  • Ορθογραφία και αυτοματοποίηση κανόνων
  • Σύνταξη προτάσεων και σωστή γραμματική δομή
  • Παραγωγή γραπτών κειμένων με συνοχή και σαφήνεια

Μαθηματικά

  • Επίλυση πράξεων και προβλημάτων
  • Κατανόηση αριθμητικών εννοιών

Γνωστικές & Εκτελεστικές δεξιότητες

  • Οργάνωση στο χώρο και στον χρόνο
  • Ενίσχυση μνήμης και συγκέντρωσης
  • Ανάπτυξη στρατηγικών μελέτης

Δεξιότητες μελέτης

  • Οργάνωση χρόνου μελέτης στο σπίτι
  • Κατανόηση οδηγιών και αποτελεσματική διαχείριση των σχολικών υποχρεώσεων

Κοινωνική και Οικογενειακή Υποστήριξη

Η Μαθησιακή Αποκατάσταση δεν επικεντρώνεται μόνο στη γνωστική πρόοδο, αλλά και στη βελτίωση των κοινωνικών δεξιοτήτων και της επικοινωνίας του παιδιού με το περιβάλλον του.
Δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στη συνεργασία με:

  • Την οικογένεια
  • Το σχολείο
  • Το ευρύτερο κοινωνικό πλαίσιο του παιδιού

Στόχος είναι να ενισχυθεί η αυτοπεποίθηση, η αυτοεκτίμηση και η συναισθηματική σταθερότητα του παιδιού μέσα από μια ολιστική προσέγγιση.

Δομή και Συχνότητα Συνεδριών

Τα προγράμματα Μαθησιακής Αποκατάστασης πραγματοποιούνται ατομικά, δύο φορές την εβδομάδα, με διάρκεια 45 λεπτών ανά συνεδρία.
Το πρόγραμμα προσαρμόζεται στις ανάγκες κάθε παιδιού και εξελίσσεται ανάλογα με την πρόοδό του.

Στόχος μας

Να βοηθήσουμε κάθε παιδί να ανακαλύψει τις δυνατότητές του, να ενισχύσει τις δεξιότητές του και να νιώσει σίγουρο και ικανό μέσα και έξω από την τάξη.